ניוזלטר מאי 2012  
לאהוב את העובדים, להצליח בעסקים
מאת: יעל רגב, יועצת למידה בכירה

יצורים אנושיים זקוקים להיות נאהבים.
תופעה ביולוגית זו מסבירה למעשה את המונח "העצמה", כי היא מתבססת על כך שככל שאנו סומכים על אנשים בעבודה, כך הם נוהגים באופן אמין ומצטיין יותר.
החוקר ג'וש ברסין פרסם השבוע בעיתון היוקרתי "פורבס" על מחקר גדול שהוא מבצע על הוקרה ותגמול בעסקים. ארגונים משקיעים כ- 2% מהוצאות השכר שלהם על פעילויות הקשורות להוקרה ותגמול. עובדים בד"כ חשים שהם לא זוכרים להוקרה הראויה, ולמעשה פי המחקר רק 17% מהעובדים סבורים שהמנהל שלהם מוקיר אותם היטב.
מה המפתח לייצר בארגון תחושות של הוקרה והערכה כלפי העובדים? על פי המחקר הפתרון הוא בתרבות של הוקרה. אם תרבות כזו מוטמעת יש ירידה גדולה בשחיקה אצל העובדים ושיפור של כ- 15% באיכות הביצועים הכוללת של העובדים. מתברר כי כאשר אנו חשים מוערכים בעבודה, יש למעשה פניה לצרכים ברכמה הגבוהה ביותר שלהם במדרג של מאסלו, זוהי הרמה הגבוהה ביותר שאנו זקוקים בה, להיות נאהבים, הרגיש חלק מקהילה, להרגיש אנו ממשים את עצמנו. לכן חשוב מאוד שיתקיימו תכניות תרבותיות שיפנו לעובדים, ויגרמו להם להרגיש טוב יותר. הם יטפלו טוב יותר בלקוחות ובשותפים אחרים, וישפרו את העסק. במחקר משובצים חקרי מקרה של מספר חברות שהצליחו יותר מול מאות מתחרים גדולים יותר בגלל שהחברות הללו פשוט אהבו את העובדים שלהם.

לקריאת המאמר לחצו כאן