|
||||
|
||||
מאת: יעל רגב, יועצת למידה אנחנו אוהבים לדבר, וזה עושה לנו טוב. אבל, יש משהו בלדבר עם מישהו אחר שמייצר אצלנו מיסוך מסויים לגבי מה באמת קורה באותה שיחה. בזמן כשאנחנו מדברים נכנס "מסך עשן" לעיניים שלנו ובעיקר לאוזניים שלנו. מרגע שעלינו על מסלול הדיבור, קל מאוד לא לשים לב אם הצד השני נמצא שם איתנו ועד כמה אנחנו באמת מעניינים אותו. במצבים כאלו, אנחנו עשויים אפילו לא לשים לב שהצד השני מנסה להשחיל מילה או מנסה לסמן לנו שהוא רוצה להיות במקום אחר עכשיו.. ורק ולא בהאזנה אלינו. מאמר שהתפרסם ב- Harvard Business Review על ידי Mark Goulston מציג שלושה שלבים בשיחה עם אדם אחר. בשלב הראשון, אנחנו בתוך "משימת הדיבור" – אנחנו מעבירים תוכן רלבנטי וממוקד. אבל... באופן תת מודע בשלב זה ככל שאנחנו מדברים יותר, אנחנו מרגישים הקלה ושחרור גדולים יותר. זוהי הרגשה נפלאה מהצד שלנו אבל לא בהכרח מהצד שמאזין. כאן מגיע השלב השני: כאשר מרגישים טוב, לא שמים לב אם הצד השני מקשיב לנו או לא. מדוע כל זה מתרחש? אז מה עושים? טיפ נוסף לבירור עצמי לקראת שיחה כלשהי, הוא להגדיר לעצמנו לקראת השיחה מה המוטיבציה לקיים אותה? האם כדי שנרגיש טוב יותר כי נשחרר משהו שמעיק עלינו? האם כדי לאפשר לנו להבהיר את החשיבה שלנו? אולי השיחה מתקיימת עם מישהו שפשוט מוכן לתת לנו לדבר ואין לנו הרבה הזדמנויות כאלו? אולי בעצם מטרת השיחה היא להראות לצד השני שאנחנו חכמים? הבנת המוטיבציה לשיחה יכולה לעזור לנו להחליט כמה באמת אנחנו רוצים לדבר בה. כפי שמסכם כותב המאמר, יתכן שהקריאה עד כאן דרשה יותר מ- 40 שניות... סימן מצויין לעצור ☺ היום לפני 12 שנה יצא הגיליון לקריאת המאמר המלא לחצו כאן |
||||