אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 329, 15 בדצמבר 2013
שאלות רב ברירה- כלי מצויין בדרך למבחן, לאו דוקא במבחן עצמו

שימוש בשאלות רב ברירה ("שאלות אמריקאיות") הוא הרבה יותר אפקטיבי בזמן תהליך הלמידה מאשר ככלי הערכה במבחן. מחקרים חדשים בתחום ממליצים להרבות בשימוש בשיטה בזמן הלמידה, באמצעות המרת תכנים שמועברים בד"כ בהדרכה פרונטלית לשאלות רב ברירה, שילוב שיעורי בית המורכבים משאלות כאלו, והטמעה של כמה שיותר מבדקי ביניים לאורך התהליך במקום השקעה במבחן מסכם וארוך בסופו.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
לצלם או רק להתבונן? מה נזכור יותר?
אנו מצלמים כל חוויה שאנו נתקלים בה, בהיקפים הולכים וגדלים. בשבוע שעבר אפילו ברק אובמה "נתפס" מצלם את עצמו באמצע טקס אשכבה לנלסון מנדלה.
מחקר חדש מגלה שאנחנו זוכרים פחות את התמונות שאנו מצלמים לעומת מצבים שפשוט הסתכלנו בלי לצלם. כלומר, צילום התמונה גורם לנו לא להתבונן באמת במה שמתרחש מול העיניים שלנו, ולכן לא לזכור את מה שראינו.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-3,500 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון