אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 348, 11 במאי 2014
מה ההבדל בין "קשה" ל"מורכב"?


כאשר אנו מבקשים להעמיד את הלומד בפני תהליך למידה רציני, נרצה שהוא יתמודד עם משימות קשות ומורכבות. לעיתים אנו מתקשים להבחין בין "קשה" לבין "מורכב" ואז אנו מעמידים את הלומד בפני אתגר שאינו רלבנטי למטרות הלמידה.
המאמר המצורף מסביר באופן מאיר עיניים ששאלה קשה היא שאלה שנדרש מאמץ לענות עליה, ושרוב האנשים לא ידעו לענות עליה. לרוב היא תתבסס על הזיכרון של הלומד לעובדות.
שאלה מורכבת, לעומת זאת, היא שאלה שדורשת הפגנת חשיבה מסדר גבוה יותר תוך שילוב של כמה מיומנויות. לשאלה קשה תהיה בד"כ תשובה אחת אך משימה מורכבת תהיה כזו שניתן להתמודד איתה ביותר מדרך אחת והיא מחייבת את הלומד להעמיק בתוכן. שאלות מורכבות מעסיקות את הלומד יותר ומבקשות ממנו לבחון ולחקור על מנת להגיע לפתרון. רוצים שהלומד ייתן לכם תשובה שתראה שהוא זוכר או מבין את החומר? שאלו אותו שאלה קשה. רוצים שהוא יחשוב לעומק תוך הפעלה של מגוון מיומנויות חשיבה? שאלו אותו שאלה מורכבת.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
איזהו החכם...
רובנו יודעים לזהות אנשים חכמים אך לא בטוחים האם אנחנו כאלו. סדרת מחקרים בוחנת מה הופך מישהו לחכם, באמצעות השוואה בין קבוצת חכמים לקבוצת ביקורת.. מתברר שיש מתכון לחכמה. החכמה אינה תלויה בגיל או בניסיון. חכם (בכל גיל) הוא מי שמפעיל רפלקציה בעקבות התנסויות החיים, מקפיד להיות ספקן, מסרב לחשוב ב"שחור ולבן" ונמנע מלהיות בעל אגו גדול מדי.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-4,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון