|
גיליון מס' 375, 30 בנובמבר 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
עם תגמול, אנחנו זוכרים אפילו את מה שאנחנו לא צריכים
לא היה צריך יותר מכמה "שלוקים" של מיץ תפוחים כדי להוכיח את הכוח של תחושת תגמול לאפקטיביות של תהליכי למידה וזיכרון. מחקר שעקב מחדש אחרי האופן שבו המוח שלנו מסנן ואף שוכח מידע לא רלבנטי, הראה שתגמול קטן שניתן ללומדים בזמן הלמידה (מיץ תפוחים למי שעונה נכון), גרם למוח לעקוף את מנגנוני הסינון והשכחה ואפשר ללומדים לזכור חומר הלימודי, גם אם לא היה להם רלבנטי ומבלי קשר לכמה שתרגלו אותו.
החוקרים מסיקים מכך שבעוד שתשומת הלב מרחיבה את יכולת הזיהוי של מסרים חשובים והדחקת סימנים לא רלבנטיים, מערכת התגמול מאפשרת קליטה פעילה של כל המסרים, רלבנטיים או לא.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
אנחנו מתייחסים לכך שיש לנו 5 חושים כאמת אוניברסלית מוצקה. מאמר וכתבה שפורסמו ב- BBC מסבירים לנו מדוע יש לנו הרבה יותר קולטני מידע במוח ועד כמה חפיפה יש גם בתוך מה שנראה לנו כ-5 חושים נפרדים.
|
|
|
|
|
|
|