אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 375, 30 בנובמבר 2014
עם תגמול, אנחנו זוכרים אפילו את מה שאנחנו לא צריכים


לא היה צריך יותר מכמה "שלוקים" של מיץ תפוחים כדי להוכיח את הכוח של תחושת תגמול לאפקטיביות של תהליכי למידה וזיכרון. מחקר שעקב מחדש אחרי האופן שבו המוח שלנו מסנן ואף שוכח מידע לא רלבנטי, הראה שתגמול קטן שניתן ללומדים בזמן הלמידה (מיץ תפוחים למי שעונה נכון), גרם למוח לעקוף את מנגנוני הסינון והשכחה ואפשר ללומדים לזכור חומר הלימודי, גם אם לא היה להם רלבנטי ומבלי קשר לכמה שתרגלו אותו.
החוקרים מסיקים מכך שבעוד שתשומת הלב מרחיבה את יכולת הזיהוי של מסרים חשובים והדחקת סימנים לא רלבנטיים, מערכת התגמול מאפשרת קליטה פעילה של כל המסרים, רלבנטיים או לא.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
אנחנו מתייחסים לכך שיש לנו 5 חושים כאמת אוניברסלית מוצקה. מאמר וכתבה שפורסמו ב- BBC מסבירים לנו מדוע יש לנו הרבה יותר קולטני מידע במוח ועד כמה חפיפה יש גם בתוך מה שנראה לנו כ-5 חושים נפרדים.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון