|
גיליון מס' 380, 11 בינואר 2015 |
|
|
|
|
|
|
|
האפקט החברתי בלמידת עמיתים- מדוע עדיף ללמוד עם זרים מאשר עם חברים?
לצד מחקרים שמראים כיצד היוועצות עמיתים בזמן למידה מגדילה את מה שהם מפיקים מתהליך הלמידה, מחקר חדש מחדד את ההשפעה המדויקת של עמיתים על ההתייחסות לתוכן הלימודי. 3 קבוצות של לומדים התבקשו לעיין באותו חומר לימודי במשך פרק זמן זהה. קבוצה אחת חולקה לזוגות חברים המיודדים אחד עם השני, בקבוצה שניה הלומדים למדו את אותו חומר אבל לבד ובקבוצה שלישית שוב למדו בזוגות אך הלומדים לא הכירו אחד את השני ולמדו עם זר מוחלט. לאחר שלמדו, נתבקשו המשתתפים לדרג את אהדתם לתוכן. מתברר שהזמן המשותף ללמידה השפיע על האהדה לתוכן. הדירוג הנמוך ביותר התרחש כאשר המשתתפים למדו עם חברים, כלומר הקשר החברתי גרם לירידה באהדה לחומר. האפקט הזה הוסר כאשר הלומדים היו זרים אחד לשני או כאשר למדו לבד. מסקנת החוקרים היא ששיתוף במידע משפיע על ההעדפות האישיות של המשתתפים, אך רק כאשר קיים כבר קשר חברתי בתוך הקבוצה.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
ההפך של הטוב מאוד: זהירות! נמצא קשר בין פרפקציוניזם לבין עייפות כרונית.
|
|
|
|
|
|
|