|
גיליון מס' 393, 26 באפריל 2015 |
|
|
|
|
|
|
|
שמרת את הקובץ? כעת ניתן לזכור טוב יותר תוכן חדש
שמירת קובץ משחררת אותנו ללמידת תוכן חדש ללא עומס. בסדרת ניסויים שנערכו השנה, השתתפו בכל פעם 2 קבוצות מתנדבים. 2 הקבוצות נדרשו ללמוד רשימה של 8 מילים. קבוצה אחת נתבקשה לשמור את הקובץ בו המילים שרשמו והקבוצה השנייה נתבקשה לסגור הקובץ ללא שמירה. לאחר מכן נתבקשו המשתתפים ללמוד רשימה שניה של מילים. בסוף הניסוי נבחן הזיכרון של הלומדים על המילים ברשימה השנייה.
החוקרים גילו שהאנשים ששמרו את הקובץ הראשון זכרו טוב יותר את המילים מהקובץ השני לעומת קבוצת הביקורת. המחקר מראה עד כמה אנו מתייחסים לשמירה הדיגיטלית כסוג של יכולת חיצונית המפחיתה מטען ממשאבי הזיכרון שלנו. ככל שנשמור לעצמנו מידע שאנו לא זקוקים לא באותו רגע, נגדיל את היכולת ללמוד דברים חדשים.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
עונת הבחינות מתקרבת, וההורים של הילדים הנבחנים מחפשים כל דרך לעזור. במזרח הודו, למשל, ההורים פשוט מטפסים על בניין בית הספר ומעבירים את תשובות המבחן דרך החלון.
| |
|
|
|
|
|