אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 407, 9 באוגוסט 2015
על קצה הלשון- מה קורה לנו במוח כשאנחנו כמעט ונזכרים במשהו?


כולנו מכירים את הסיטאוציה הזו: אנחנו רוצים להגיד מונח מסויים, ברור לנו מה אנחנו רוצים להגיד, אך משהו נתקע לנו "על קצה הלשון" ואנחנו לא מצליחים להיזכר באותו מונח ("רגע , רגע תן לי עוד שניה.. אני כבר נזכר.. רגע..). כעת מתברר שאם אנחנו רוצים לעזור ללומד שלא מצליח להיזכר במשהו, חשוב שלא נגלה לו את התשובה, כי אז אנחנו מגבירים את הסיכוי שהוא יתקע באותו מצב בדיוק בעתיד. מחקר חדש הוכיח שמי שלא מצליח לשלוף תוכן בקצה הלשון, מגביר לעצמו את הסיכוי לתקיעה חוזרת. הדרך היחידה להימנע מכך, היא לספק רמז ראשוני (אותיות ראשונות של המונח למשל). הניסוי הראה באופן ברור שאנשים שנחלצו מעמידה על קצה הלשון באמצעות רמז, לא נתקעו שוב על אותה שאלה. רוצים לסייע ללומד שמנסה להיזכר ולהיזכר? אל תגלו לו את התשובה, תנו לו פירורים של רמזים ומשם הוא יבנה לעצמו את הזכרון מחדש.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
יושבים בשיעור או בהרצאה ומחזיקים מעמד בלי להציץ בסמארטפון או לגלוש באינטרנט מהמחשב הנייד? מתברר שמספיק שמישהו לידכם גולש באחד המסכים, כדי שגם אתם תלמדו פחות טוב.. תובנה זאת ותובנות נוספות התפרסמו במאמר שבוחן את המלחמה על תשומת הלב של הלומד בעידן של ריבוי מסכים.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון