|
גיליון מס' 436, 20 במארס 2016 |
|
|
|
|
|
|
|
קיבלת ציון טוב במבחן? היית זוכר את החומר טוב יותר אם המבחן היה ללא ציונים.
תגמול חיצוני על הפגנת ידע במבחן (כמו ציון, או כסף) עלול לפגוע בזכרון לטווח רחוק של התוכן הנלמד. שלוש קבוצות מחקר למדו ונבחנו על חומר חדש. קבוצה אחת תוגמלה כספית על הצלחה, קבוצה שניה קיבלה ציון על המבחן וקבוצה שלישית לא קיבלה שום תגמול. התלמידים נבחנו שוב לאחר שבוע ולאחר פרק זמן ארוך יותר. בשני המקרים התלמידים שתוגמלו על הידע שלהם זכרו פחות וטעו יותר מאלו שלא תוגמלו כלל. שליפת חומר במבחן היא אירוע למידה מצויין אך דוקא הצורך לקבל ציון או תגמול יוצרים חיץ בין הצלחה לטווח קצר לבין זכרון לטווח רחוק.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
מיוחד לפורים: סרטון הדרכה משנת 1984 מלמד ומדגים איך שולחים דואר אלקטרוני. לא תוכלו להפסיק לצחוק... חג פורים שמח ☺
| |
|
|
|
|
|