אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 483, 23 באפריל 2017
רגילים ללמד חומר חדש ואז לשאול לגביו שאלות? חשבו הפוך!

שאלון מקדים על חומר חדש יגרום לנו לזכור אותו יותר טוב.
חוקרים הוכיחו כי שימוש בשאלות מקדימות על חומר חדש יכול לשפר את הזכרון של אותו חומר בלמעלה מ- 20%.
זאת, למרות שהשאלות המקדימות מבקשות מהלומדים להתמודד עם חומר שהם לא מכירים ולא למדו.
בעבר היה חשש ששאלון מקדים מסייע רק לחומר הספציפי שעליו נשאלות השאלות, וחומר שלא היו לגביו שאלות מקדימות ייזכר פחות.
מחקר מהשנה האחרונה הראה שהלומדים זוכרים טוב יותר גם נושאים שלא נשאלו עליהם בשאלון מקדים, כל עוד מי שהעביר את החומר יצר אווירה של דריכות לאורך כל השיעור וגרם ללומדים לבדוק כל הזמן האם הידע החדש תואם את ההשערות המוקדמות שלהם.
המחקר בוצע על תוכן לימודי של קטעי וידאו. כלומר, וידאו לימודי טוב הוא וידאו שמתחיל בשאלות מקדימות על החומר ורק אז צפייה בסרטון. החוקרים מעריכים שהתוצאות תקפות גם לגבי שיעור פרונטלי רגיל.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
רואים לכם בעיניים
לא בטוחים אם מקשיבים לכם או לא? האישונים בעיניים של הלומדים יכולים לספק תשובה די אמינה בנושא. ניסוי שכלל הקלטה ומעקב אחר תנועות עיניים של אנשים הראה באופן ברור את רמת תשומת הלב וההקשבה של המשתתפים.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-15,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון