|
גיליון מס' 491, 18 ביוני 2017 |
|
|
|
|
|
|
|
המרצים שנפרדו מההרצאות ונותרו המומים מהתוצאות
קבוצת מרצים באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב, בהובלת זוכה פרס נובל לפיזיקה, הפכו כיתות של מאות תלמידים לכיתות פעילות וויתרו לחלוטין על הרצאות מליאה מייגעות. בתחילה בחנו את אפקטיביות ההרצאות שלהם וגילה שרק 10% מהלומדים זוכרים פרטים מההרצאות שהם העבירו, דקות אחדות לאחר ההרצאה. את התובנה מניסויים אלו מתאר אחד מהם כך: "מרצים באוניברסיטאות מלמדים בשיטות שלא הוכחו מדעית כאפקטיביות, משהו שהם לא היו מוכנים לעשות בתחומי המחקר שלהם. המוח לא נועד ללמוד מצפייה במישהו כותב על לוח או מהקשבה רציפה למישהו". התוצאות של הלמידה הפעילה הותירו אותם המומים: הנוכחות בקורסים זינקה מ- 60% ל- 100%, המשובים על המרצים עלו באופן ניכר והישגי הלומדים בחלק מהמקרים הכפילו את עצמם. העיקר, כפי שמתוודה אחת המרצות שלקחה חלק בשינוי: "חווית ההוראה שלי הפכה להיות הרבה יותר מתגמלת".
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
גם מנחים ומדריכים מנוסים חווים פחד במה לעיתים.
חוקרי מוח מאוניברסיטת קולומביה מסבירים כי הפתרון היחידי להפחתת החרדות הוא להתעקש על "הרצה היבשה" מול קבוצת אנשים.
| |
|
|
|
|
|