|
גיליון מס' 496, 30 ביולי 2017 |
|
|
|
|
|
|
|
לדור הדיגיטל אין מאפייני למידה ייחודיים
ישנן סיבות רבות וטובות לשלב אמצעים דיגיטליים בתהליכי למידה, אך התאמה למאפייני דור הדיגיטל או דור המילניום, איננה ההצדקה לכך. במחקר שהתפרסם לאחרונה לא נמצאה כל הוכחה שתלמידים או סטודנטים צעירים ניחנים במאפיינים שונים מדורות מבוגרים יותר באופן צריכה של טכנולוגיה ובעיבוד של מידע דיגיטלי. גם הטענות על יכולות גבוהות יותר של מולטי-טסקינג בקרב צעירים התבררו כמיתוס. הצעירים, כמו המבוגרים, משלמים מחיר קוגנטיבי גבוה על נסיונות לבצע מספר משימות בו זמנית.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
סריקות מוח מוכיחות שדיבור אל עצמנו בגוף שלישי יכול להפחית חרדות ומחשבות שליליות ולהחזיר לעצמנו את תחושת השליטה. עצם ההפניה אל עצמנו בגוף שלישי, גורמת לנו לחשוב על עצמנו באופן קצת יותר דומה לאופן החשיבה כלפי מישהו אחר. הפעולה הזו מסייעת לנו ליצור ריחוק פסיכולוגי מהחוויות שלנו ובכך לסייע לנו להסדיר מחדש את הרגשות שלנו.
| |
|
|
|
|
|