15 ביולי 2018 // גיליון 541
קריאה בדפדפן >
"למצוא את התשוקה הפנימית שלך?" - מתברר שזו מנטרה לא מועילה.
  במקום ללכת אחרי התשוקה שלך, עדיף לפתח תשוקה. כך טוענים חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד.

האמונה שיש לנו תשוקות ועניין פנימי ושצריך רק למצוא אותם, מגבילה את אפשרות ההתפתחות שלנו וגורמת לנו להיכנע במסע למימוש מקצועי ברגע שאנו נתקלים באתגר גדול מדי.

מהמנטרה משתמע שיש מספר מוגבל של תחומי עניין ושמה שנותר לנו זה לאתר אותם. אך גישה כזו מצמצמת לאנשים את המיקוד וגורמת להם להזניח תחומים שעשויים לעניין אותם אם רק יפתחו אותם. לטענת החוקרים, היא גם נוגדת את האופן הטבעי שבו נוצר אצלנו עניין כלפי משהו.

במחקרים נבדקו האמונות של אנשים לגבי מה מוביל אותם להצליח או להכשל בנושאים שמענינים אותם.

במחקר התבקשו 470 סטודנטים להגיב לחומרים "ריאליים" לעומת "הומניים" והתברר שאלו שחשבו שהם רק צריכים למצוא את התשוקה הפנימית שלהם כלל לא היו פתוחים להתעניין בחומרים שנגדו את מה שהם חשבו על עצמם ("הומניים" לא היו פתוחים לקרוא חומרים "ריאליים" וההפך).

גם כאשר הצליחו החוקרים להציג לסטודנטים תכנים מרתקים בנושא חדש, הסטודנטים שהאמינו שצריך למצוא את התשוקה ולא לפתח אותה, נמנעו מלהתמודד עם אתגרי חשיבה שהופיעו בחומרים אלו.

החשיבות להתייחס לתשוקה מקצועית כמסע התפתחות חשוב במיוחד בעידן בו אנו מבקשים להיכנס לעולמות אינטר-דיסיפלינאריים. הצלחה ופריצת דרך נוצרים פעמים רבות בעת יצירת קשרים חדשים בין תחומים שונים, שלא היה ביניהם קשר בעבר.

מי שמחפש להתחדש ולחדש, כדאי שיאמין בכך שעניין ותשוקה הם נושאים שצריך לפתח ולהתפתח איתם ולא רשימה פנימית סגורה שצריך רק לאתר.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  2 סודות למציאת רעיון טוב

  1. לחשוב על הרבה רעיונות רעים. ככל שיהיו לנו יותר רעיונות רעים, כך, במוקד או במאוחר "יחליק" לתוכם רעיון אחד טוב. זה הרבה יותר קל מהגישה ההפוכה (לבוא רק עם רעיונות טובים).

  2. קל יותר ואפקטיבי יותר לתת רעיון למישהו אחר מאשר לעצמנו. זה גם מאוד משחרר. זקוקים לרעיון? נצלו את נדיבותם של אחרים להביא לכם תובנות.
 
 
לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה