7 באוקטובר 2018 // גיליון 549
קריאה בדפדפן >
חילקתי את הלומדים לקבוצות לביצוע משימה – איך אני מונע מחלקם להיות "טרמפיסטים" שלא תורמים דבר לקבוצה?
  עבודה בקבוצות משתלמת מאוד, אבל יש קבוצות שהדינמיקה בהן עובדת כמו בקסם וכל חבר קבוצה מביא את עצמו ואת חוזקותיו, ויש קבוצות שלא מסתדרות או שיש בהן "טרמפיסטים" שלא תורמים את חלקם למאמץ הצוותי.
מה עושים?
  1. מתכננים את העבודה הקבוצתית לפי שלבי עבודה, כך שיהיו מספר צמתים ונקודות בקרה בהם הלומדים יידרשו להציג את התקדמותם. כך יש יותר מגע של המנחה עם הקבוצה ואפשרות לראות מי זלג ממנה.

  2. מאפשרים לקבוצה לבחור: למשל אפשרות לביצוע של פעולות אישיות בתוך הפעילות הקבוצתית, לבחור את אופי המשימה וצורת הביצוע שלה כך שחברי הקבוצה יקבלו החלטות שנכונות לכל החברים בהן.

  3. הכניסו לעבודה הקבוצתית חלקים אינדבדואליים: בהם הלומדים מתארים את החוויות שלהם או התובנות שלהם מהפעילות.

  4. הבטיחו שחברי הקבוצה לומדים להכיר אחד את השני: אפשרו זמן של הלומדים להעמקת ההיכרות האישית.

  5. עודדו בניית "תקנון קבוצתי" – שבו הלומדים מגדירים לעצמם כללי התנהגות, אחריות של כל חבר והציפיות ההדדיות של החברים.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  מדוע אנשים חכמים באמת לא יציצו בסמארטפון בזמן ישיבה?
  1. העדר כבוד: הם מבינים שעצם ההנחה שלנו שהמידע בטלפון חשוב יותר מהשיחה בחדר מעידה על חוסר כבוד שלך למשתתפים האחרים.
 
 
  1. העדר תשומת לב: הם יודעים שאין אפשרות להתמקד ביותר מדבר אחד בכל רגע נתון, ולא, אין הבדל בין מגדרים בעניין הזה.

  2. העדר הקשבה: הם יודעים שהסמאטפון ימנע מהם הקשבה פעילה, כזו שהצד השני מרגיש בה ששומעים אותו.

  3. העדר עוצמה: הם מבינים שהם עלולים להראות כמו אנשים חלשים שכל צפצוף בטלפון מקפיץ אותם ומסיט אותם מהדרך.

  4. העדר מודעות חברתית: הם מבינים שהם פשוט נראים מגוחכים ליד אנשים אחרים.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה