28 באוקטובר 2018 // גיליון 552
קריאה בדפדפן >
כיצד תומכים בלומדים שרוצים לסכם טוב את השיעור? באמצעות דף פיגומים.
  מי שנכנס להרצות מקווה שהלומדים שלו יסכמו את מה שהוא אומר.
אך מדריכים, מורים ומרצים שרוצים להבטיח שהלומדים יסכמו באופן אפקטיבי יכולים לסייע להם בכך שיחלקו להם "דף פיגומים" ויבקשו מהם לסכם עליו.

מחקר שנערך בנושא כלל 6 סוגים שונים של דפי עזר שלומדים קיבלו על מנת שיסכמו את החומר. כל דפי העזר כללו כותרות של מה שהולך להיות מוצג בשיעור ואת השאלות הגדולות שהשיעור יעסוק בהם. חלק מהדפים עודדו כתיבה מפורטת של התוכן על ידי התלמידים וחלק היו פיגומים יותר גרפיים, כלומר ראשי הפרקים של השיעור היו פרוסים באופן גרפי על גבי העמוד באופן שיצר מבנה ויזואלי לשיעור.

כל עוד הועברו שיעורים בנושאים עובדתיים פשוטים, כל עמודי הפיגומים הביאו לאותה תוצאה לימודית, אך ככל שהתכנים נעשו מורכבים יותר ללמידה, הפורמט האפקטיבי ביותר היה פורמט יותר גראפי, אבל לא כזה שעודד רישום מלא של החומר אלא דוקא רישום חלקי שחייב את הלומד להתאמץ יותר בלהיזכר במלוא התוכן שמאחוריו.

השימוש בדפי פיגומים יכול לתת ללומדים את העוגן שהם זקוקים לו כדי לסכם את השיעור באופן מובנה ובלי לחץ.

לכן לחלק ללומדים מעין "דף מארגן" גראפי בתחילת השיעור ולבקש מהם לסכם על גביו לא רק יעזור להם להבין את החומר טוב יותר (בעיקר אם הוא מורכב) אלא גם יעודד לאמץ את הפרקטיקה הזו כשיטה קבועה בכל השיעורים בהם הם לוקחים חלק.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  מדוע כדאי לכל עובד לבנות קשרים חלשים (ולא חזקים) בעבודה?

בניגוד לאינטואיציה המעודדת רישות מלא ויצירת קשרים חזקים עם עמיתים בעבודה, מתברר שיצירת קשרים חלשים היא הרבה יותר משתלמת.
 
 
מדוע לא כדאי ליצור קשרים חזקים בעבודה?
כי קשרים חזקים דורשים מאמץ רב לתחזוקה. יתרה מכך, ברגע שיש לך קשרים חזקים עם מישהו בעבודה, רוב הסיכויים שאתם גם מכירים את אותם אנשים כך שהרשת של שניכם ביחד לא עשירה כל כך.

קשרים חלשים, לעומת זאת, לא דורשים מאמץ כה ניכר ולכן אפשר ליצור כמות יותר גדולה מהם. קשר חלש עם מישהו גם מגדיל את הסיכוי להגיע לאנשים שלא היית נגיש אליהם עד כה.

ברגע שיש רשת של קשרים חלשים, האפשרות למנף אותה גדולה יותר.

לדוגמה, אם יהיו לך חברים רבים ברשת החברתית (שעם רבים מהם אין לך היכרות עמוקה), כל משלוח הודעה או העלאת פוסט מבטיחים סיכוי גבוה יותר לתגובה.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה