23 בדצמבר 2018 // גיליון 559
קריאה בדפדפן >
תלמידים עם ציון 80 יהיו מנהיגים טובים יותר מתלמידים עם ציון 100
  מצויינות זה חשוב, אבל לפחות לפי כמה מחקרים וסקרים, "תלמידים של ציון 100" לא משתלבים בתפקידי ניהול ומנהיגות כמו "תלמידי 80".

מחקר לדוגמה שהתקיים בצבא ארה"ב גילה שהמפקדים הבכירים יותר שניהלו אלפי אנשים ותקציבי ענק היו בעיקר כאלו שהציון הממוצע שלהם היה 80.

ג'ים שלקסר, שכתב את הספר "מנכ"לים מצויינים הם עצלנים", מסביר את תוצאות המחקר בכך שהובלה בארגון אינה תלויה רק באינטלקט טהור.

לטענתו יתכן וסטודנטים של 100 יהיו מצויינים כבעלי תרומה אישית (מדענים, אנשי אקדמיה) אך לא בהכרח בעלי מיומנויות בין אישיות גבוהות הנדרשות בהובלה בארגון.

תלמידי ה- 80 לעומת זאת לעיתים משלבים יכולת מנטלית גבוהה (אך לא גבוהה מאוד) עם אינטילגנציה רגשית ושילוב זה מאפשר לאנשים להתחבר אליהם ולשאוב מהם מוטיבציה.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  מטא-מחקר שהקיף למעלה מ- 600,000 איש בוחן לעומק, מדוע אנשים עוזבים את העבודה שלהם ואיך ניתן לשמר אותם?
המחקר המרתק מנתח 57 סיבות שונות של עזיבה לעומת דרכי שימור עובדים ויש לו חשיבות גדולה לארגונים בגלל העלות הגבוהה מאוד הטמונה באבדן של עובד.
 
 
מה משפיע במיוחד על עזיבת עובדים?
  • כשהם מרגישים שזה מקום שלא מתנהל בהוגנות או מקום שמבטיח הבטחות ולא מקיים
  • כשהם חשים אי נעימות בעבודה היומיומית עם הצוות שאליו הם שייכים
  • כאשר הציפיות מהם לא ברורות מספיק
  • כשהעבודה מונוטונית עם מעט מדי אוטונטומיה
ומה משפיע פחות מהצפוי?
  • השפעת השכר על סיכויי עזיבה מתונה יחסית, דוקא גמולים אחרים שנלווים לשכר הם בעלי משמעות גדולה יותר (למשל פיתוח מקצועי או מסלול התפתחות)
  • רמות הלחץ בעבודה בעלות השפעה לא גבוהה, בעיקר כאשר כלל העובדים נמצאים בלחץ מתמיד
לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה