3 במאי 2020 // גיליון 621
קריאה בדפדפן >
4 זריקות עידוד ומוטיבציה ללומדים מרוחקים
  מי שלומד מרחוק באופן פתאומי, נדרש לשכלל את יכולות הניהול העצמי שלו, וזה לא קל. בודאי למי שהתרגל להכנס לכיתה, להשתרע בכיסא, ולחכות שהמנחה ינהל את תהליך הלמידה. אז מה ניתן לעשות כדי לסייע ללומדים לנהל את עצמם?
  1. לעודד את הלומדים לתכנן, מתי והיכן ילמדו:

    הסיכוי שאנשים יעמדו במשימות הלמידה שלהם גדל מאוד אם הם מתכננים ומציבים מטרות. הדבר נכון במיוחד למי שאינם מורגלים ללמוד לבד. קביעה של יום ושעה למילוי משימה יכולה לעשות את ההבדל, כדאי להיות ממש מדויקים. למשל: "אלמד מחרתיים, מיד אחרי ארוחת הבוקר, בשולחן שבסלון, בזמן ששאר בני המשפחה בחדרים שלהם". התכנון הזה גם מאפשר לחשוב מהם מצבי הלמידה הכי נוחים, מתי יש הכי הרבה אנרגיות ללמוד, מתי מובטחת סביבת למידה שקטה וכד'.

  2. לעודד את הלומדים לצאת בהצהרות פומביות:

    אנשים שמתחייבים באופן פומבי מגדילים את הסיכוי לבצע לעומת אלו שעושים זאת באופן פרטי. הצהרה פומבית מגדילה את תחושת האחריותיות כלפי הסביבה. כדאי לעודד את הלומדים להגיד בקול רם מה הם מתכננים ללמוד ומתי.

  3. תזכורות:

    פעמים רבות, יש הרבה כוונות טובות ללמוד, אבל השוטף שוטף ואנחנו פשוט שוכחים. כדאי לעודד את הלומדים להכין לעצמם תזכורות ש"יקפצו" ברגע המתאים. בעידן הטלפונים החכמים, בנייה של סדרת תזכורות היא פעולה קלה מאוד. גם הכנה של צ'ק ליסט יומי או שבועי שעוקבים אחריו יכול להבטיח שהלמידה תצא אל הפועל ולא תישאר רק בתכנון.

  4. דד-ליין:

    דד-ליין הוא כלי נפלא להבטיח עמידה במשימות ומטלות. דד ליין עוזר לפתח הרגלים בריאים וגורם ללומד לקחת בעלות על תהליך הלמידה שלו. דד ליין לא חייב להיות מונחת מלמעלה. אפשר ואף רצוי שהלומד יקבע לעצמו דד-ליין ויבנה בהתאם את המשימות שלו.
למאמר המלא ובו עוד עקרונות חיוניים, כאן

 
  תמונת השבוע  
   
  מלמדים מרחוק עם וידאו? מבט על המצגת עדיף ממבט ישיר הלומדים - אחרת הם מאבדים ריכוז

לזווית של מנחה בהדרכת וידאו באינטרנט יש משמעות על אפקטיביות הלמידה, אז אל תמהרו להסתכל ללומדים שלכם בעיניים. מחקר טרי שפורסם בתחילת
 
  השנה בחן את קשר העין של מנחה במפגשים כמו "זום" והשווה בין מבט ישיר לעיני הלומדים לעומת מבט צידי שבו המנחה מתבונן על המצגת שלו.

המחקר מגלה שהלומדים היו מרוכזים יותר והקדישו תשומת לב גדולה יותר כאשר המנחה התבונן דוקא על המצגת שלו.

ההסבר של החוקרים הוא שמבט ישיר של המנחה אל הלומדים גורם לפיצול קשב של הלומדים, כשהמנחה מתסכל על הלומדים, הוא גורם להם להסתכל עליו בחזרה, ולכן לתת פחות תשומת לב לתוכן הלימודי.

המחקר מצטרף לעדויות לכך שמערכות כמו זום גורמת לנו להסחה כי אנחנו כל הזמן רואים את עצמנו בוידאו, משהו שאנחנו לא רגילים אליו ביום יום.

מלמדים דרך האינטרנט עם וידאו?

לא חייבים להביט ישירות אל המצלמה, עדיף להתבונן אל התוכן הלימודי המוצג, ולהגדיל את הסיכוי שכך יעשו גם הלומדים.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה