14 ביוני 2020 // גיליון 627
קריאה בדפדפן >
להוסיף קצת פלפל לפגישה וירטואלית
  ישיבות וירטואליות יכולות להיות משמימות במיוחד.

הנה כמה רעיונות לרגעים שיגבירו מעורבות משתתפים, יהפכו את הפגישה לאיכותית ומשמעותית יותר וגם יאפשרו גיבוש חברתי או סתם רגע של הפוגה, ויהפכו פגישה סתמית לפגישה חוויתית.

פטפוטי צ'ט

הצ'ט הוא הזדמנות מצויינת להכניס חיים לפגישה ולשמור על כולם מעורבים.

כדאי לבקש מהמשתתפים בצ'ט להציע פתרון לבעיה, לתת משוב להצגה של נושא, לשאול שאלות ולתת טיפים של עמיתים.

דוגמה: "שכל אחד יכתוב איך הוא היה פותר את הבעיה הזו".

שיתופים

אפשר למצוא דרך משעשעת לסכם נושא או להביע דעה על משהו, למשל לתאר את הרגע הכי טוב שהיה השבוע בעבודה, לבקש לסכם נושא כלשהו במילה אחת או לבקש מכל אחד להעלות את "תמונת השבוע" שמייצגת את אירועי הימים האחרונים.

דוגמה: "השבוע שהיה לי במילה אחת".

מוטיב ייחודי:

בכל פגישה מחליטים או מודיעים מראש על תמה נושאית כלשהי שתאפיין את המפגש ותוסיף לו קצת צבע, החל מהתייצבות עם כוס הקפה האהובה ביותר על כל משתתף, דרך צבע אחיד לחולצות של כולם, ישיבה עם משפקי שמש או כובע

דוגמה: "לפגישה הבאה כולם באים עם כוס הקפה האהובה עליכם".

סקרים:

סקרים היא דרך מסקרנת לשמור על כולם מחוברים, החל מסקר "מה נשמע" בדקה הראשונה של מפגש כדי למשש את הדופק, דרך העדפות של משתתפים בסוגיות שעולות לדיון ועד בחירה ותעדוף של פרויקטים או צעדים לפעולה.

דוגמה: "הצביעו איזה פרויקט צריך לקבל תעדוף הכי גבוה".

חלוקה לקבוצות:

כמעט כל התוכנות לפגישות וירטואליות מאפשרות חלוקה לקבוצות משנה בתוך סביבת המפגש (אפילו זום בגירסה הלא חינמית שלו).

כדאי לנצל זאת כדי לשבור את רצף הפגישה.

מחלקים את המשתתפים לשלישיות או רביעיות ומבקשים מהם לערוך סיעור מוחות, כתיבת רעיונות או פתרונות או ניסוח תגובה צוותית לנושא מסויים שהוצג לפני כן.

ישיבה שכללה דיון עם חברים תבטיח שיח משמעותי יותר ועובדים מרוצים יותר.

דוגמה: "צאו ל- 20 דקות חשיבה בקבוצות וחזרו עם רעיון".

משחקונים:

משחקון הוא עוד הזדמנות להפוגה קצרה של כמה דקות שיכולה לעשות את כל ההבדל בין ישיבה משמימה לישיבה חמימה.

אפשר לשחק את משחק הפנטומימה (אחד המשתתפים מעביר מסר בלי מילים), "זה הסוד שלי" (לנחש משהו ב- 21 שאלות), משחק האמת והשקר (מישהו מציג שני משפטים וצריך לנחש מה נכון ומה לא) ואפילו "אבן נייר ומספריים", דרך חלוניות הוידאו.

דוגמה: "להציג את התחושות שלך מהפרויקט בפנטומימה"

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
  תמונת השבוע  
   
  חוששים שהלומדים ינטשו באמצע קורס דיגיטלי?

תנו להם הזדמנויות ללמוד עם חברים והם ישארו בפנים.

אפשר להבין את מי שלא שורד קורס דיגיטלי ממושך.
 
 
קורס דיגיטלי בלמידה עצמית כרוך במאמץ גדול ורבים לא שורדים עד סופו. סקרים מראים נתונים עגומים על היכולת להשלים קורס ממושך, לעיתים רק 15% מגיעים עד לקו הגמר.

זו לא סיבה להימנע מפיתוח של קורסים כאלו, בודאי כאשר הם מופצים ונגישים לכל אחד, אך לצד זה רצוי לחפש פרקטיקות שיאפשרו אחוזי השלמה גבוהים יותר.

הסופרת ומומחית הלמידה הדיגיטלית קתלין טרנר (שפרסמה ספר שהפך לרב מכר עוד לפני הקורונה על למידה מעורבת (blended learning, מסבירה שככל שללומדים יהיו יותר הזדמנויות לתקשר ולשתף פעולה בדיגיטל, כך יגדלו הסיכויים שהם יהיו מעורבים בתהליך הלמידה ולא ינטשו אותו.

טרנר ממליצה לנו בחום לא להיות מאלו ש"משליכים" את מקורות מידע ומשימות למידה ונעלמים.

במקום זאת, כדאי למעצבי תהליכי הלמידה הדיגיטלית לבנות סביבה שתאפשר ללומדים להתחבר אחד עם השני, למנף כלים שיתופיים כדי שהם יבצעו משימות ביחד ואולי הכי חשוב, להקצות למנחה הקורס זמן לפגישות עבודה- למידה עם הצוותים בזמן שהם עובדים על אתגר לימודי כלשהו.

למאמר המלא ועוד אוסף של טיפים מצויינים לתכנון קורס דיגיטלי לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה