11 באפריל 2021 // גיליון 664
קריאה בדפדפן >
הם למדו מהמרצה הכי מוערך ומצליח... אבל הצליחו פחות מאלו שלמדו
למידה פעילה עם מרצה חסר ניסיון
 
אותו קורס בדיוק בשתי שיטות למידה שונות- מה יהיה אפקטיבי יותר?

מחקר מעניין השווה בין 2 שיטות למידה, על אותו תוכן, באותו זמן, באותם חדרים, עם תלמידים בעלי רקע זהה, כאשר אפילו מבחני הביניים והמבחנים המסכמים התקיימו בו זמנית.

ההבדל היחידי היה שיטת הלמידה- למידה פעילה לעומת למידה פסיבית (מע"מ).

קבוצה אחת (עם 258 משתתפים) למדה עם מרצה מנוסה, מצליח, הזוכה להערכה גבוהה במיוחד על יכולות ההנחיה וההרצאה שלו.

אך כל הלמידה בקבוצה זו היתה בשיטת המע"מ (מורה-עומד-מדבר).

הקבוצה השניה לעומת זאת (217 מתנסים) למדה עם מרצה חסר ניסיון שזו היתה הפעם הראשונה שלו בתפקיד.

הוא השתמש בשיטות של למידה פעילה.

במקום להקנות את התוכן כהרצאה, הלומדים קיבלו בעיה והתבקשו להקדיש כמה דקות לפתור אותה יחד עם עמיתים שישבו לידם.

המרצה חסר הניסיון "ריחף" בין הקבוצות וענה על שאלות.

לאחר מכן התבקשו הלומדים לשתף ולהצביע על הפתרון ורק אז נחשפה בפניהם התשובה הנכונה.

מבחני הידע והביצוע של קבוצת הלומדים הפעילים היו טובים יותר מקבוצת הלמידה המסורתית, במגוון סוגים של שאלות, בהפרשים של 10-20%.

הצלחת הניסוי, שהתרחש באוניברסיטת אריזונה, היתה כה מהדהדת, עד שהיא הובילה לגידול משמעותי בשימוש בטכניקות ללמידה פעילה.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
  תמונת השבוע  
   
  משוב בוידאו במקום משוב בטקסט - מבטיח לומדים עם תחושות של תמיכה, הערכה ועידוד.



רגילים לתת משוב בכתב?

בעידן הדיגיטלי אן סיבה שלא לעשות זאת בווידאו, וכך להבטיח חוויה יותר אנושית ורגשית מכתיבת טקסט.

מחקר חדש שפורסם לאחרונה מצביע על קשר בין משוב בווידאו לבין תחושות של מוטיבציה ותחושות ערך של לומדים, לעומת משוב טקסטואלי שעלול להיות מנוכר ופחות אישי.

המחקרים מצביעים על כך שמשוב באמצעות וידאו, כולל יותר אמירות שמחזקות את הקשר ואת יחסי הגומלין שבין המנחה ללומדים שלו, כתוצאה מכך יחסי האמון משתפרים, הלומדים חשים שהם מקבלים תמיכה וגורמים למנחה להיות עם "נוכחות חברתית" בסביבה הדיגיטלית.

בימים בהם יש קורסים דיגיטליים והלומדים והמנחה לא רואים אחד את השני, זה מה שיכול לעשות את ההבדל ביכולת של הלומדים להתחבר לתהליך הלמידה.

ה"פטנט" הזה יכול גם לעבוד היטב ביחסים בין מנהלים לעובדים. מייל עם פידבק כלשהו יכול לעבוד טוב יותר בהודעה קולית או צילום עצמי בווידאו ולחזק את תחושות התמיכה, ההערכה והעידוד.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה