26 בדצמבר 2021 // גיליון 696
קריאה בדפדפן >
אחד הכוחות המניעים ביותר בעבודה שלנו הוא ה- דד ליין וככל שהוא קצר יותר, הוא מניע יותר
(אפילו אם הוא לא באמת חשוב)
 
זה אולי לא מפתיע אבל סדרה של ניסויים הראתה שדד-ליין (הצבת מועד סיום למשימה מסוימת), הוא אחד מהכוחות הכי מניעים שיש.

בעידן שבו יש הרבה דברים לזכור והרבה תוכן מציף אותנו, היכולת לתת תשומת לב לכל נושא פוחתת והדד-ליין הוא כלי חזק במיוחד למקד אותנו על המשימות שלנו לפני שנשכח מהן או נזנח אותן.

שימוש בדד-ליין הוא לפיכך אחד הכלים הניהוליים החזקים ביותר לקידום משימות ולשיפור התפקוד והביצועים שלנו.

המחקרים מראים שדד-ליין קצר אפקטיבי יותר מדד-ליין ארוך, כי מה שמניע בדד-ליין הוא תחושת הדחיפות.

הדד-ליין הוא כה רב עוצמה בהשפעה שלו עלינו, עד שהוא גם עלול להוות מלכודת.

גם במצבים בהם מדובר בתאריך שאפשר להזיז בקלות, אנחנו נעדיף לא לבקש דחייה בביצוע המשימה כדי לא להראות לא כשירים, זאת אפילו אם נבצע אותה פחות טוב בגלל הזמן הקצר.

תחושת הדחיפות שהדד-ליין מייצרת אצלנו גורמת לכך שלא תמיד מדובר במשימה החשובה ביותר שיש לנו ועדין נעדיף אותה ולכן אנחנו נעבוד קשה יותר על משימות שיש להן דד-ליין מאשר משימות חשובות יותר שאין להן תאריך סיום.

כדאי לנו להבנות תהליכים עם דד ליינים, עבורנו ועבור הסביבה שלנו.

אך לא פחות חשוב לשים לב שקיומו של מועד אחרון לא גורם להטיה של ניהול המשימות שלנו ולא מתכנת אותנו באופן אוטומטי לטובת משימה מסוימת. אם הוא מונע מאיתנו לבצע משהו באופן מיטבי או מפריע לנו לעשות דברים חשובים יותר, עלינו לעמוד בפרץ, לבקש דחייה ולפנות אנרגיות גם למשימות ללא תאריך תפוגה.

לכניסה לקישור לחצו כאן וכאן

 
  תמונת השבוע  
   
  איכות קול גבוהה בזום יכולה להקפיץ ב- 20% את ההערכה, האהדה ושביעות הרצון ממך


הקול מתחיל מאיכות האודיו שלנו.

בעידן שבו הרבה מהתקשורת שלנו היא דרך מערכות זום ודומיו, מתברר שהשקעה קטנה בציוד הקולי שלנו (בעיקר במיקרופון) היא משמעותית במיוחד.

כשאיכות הקול שלנו ברשת גבוהה, המשתתפים מעריכים יותר את התוכן שאנחנו מעבירים, הם חושבים שאנחנו חכמים יותר, כשירים יותר ואהודים יותר.

בניסוי שנערך לאחרונה, בוצעה השוואה בין קבוצות שצפו באותו תוכן באיכות קול רגילה לעומת גבוהה במהלך ועידה מדעית. דירוגי המשתתפים הן על התוכן והן על הדוברים היו גבוהים ב- 19.3% כאשר איכות הקול היתה מיטבית.

נתונים דומים עולים גם מממצאים של אתרי רדיו ופודקסט ומחזקים את ההבנה שכשזה מגיע למפגש וירטואלי – האודיו חשוב מהוידאו, ולאיכות הקול יש השפעה רבה.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה