|
גיליון מס' 405, 26 ביולי 2015 |
|
|
|
|
|
|
|
מה קורה לנו במוח בזמן שצועקים עלינו?
"המורה צעק עלי" : מחקר טרי מציג איך המוח שלנו מגיב כשאנחנו שומעים צעקה. מתברר, שבזמן צעקה יש קולות מסוימים שכלל לא נשמעים בטון דיבור רגיל, והמוח שלנו מתוכנת להגיב אליהם כאל סכנה. בדיקת FMRI מראה שמעבר להפעלה חזקה של חיישני השמיעה שלנו, קולות הצעקה הייחודיים מפעילים אצלנו באופן אוטומטי את "מרכז הפחד של המוח" (האמיגדלה). במילים אחרות, הקולות הייחודיים שנשמעים רק בזמן צעקה, גורמים למוח שלנו לזהות את האירוע כאיום לכל דבר, ולהפעיל הגנות שעשויות להבטיח שרידות אך למנוע למידה מיטבית. אם נרצה ללמוד וללמד כמו שצריך, כדאי שנדבר ח-ל-ש ☺
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
מבחני הערכה- הדור הבא. מבחני פיזה הבינלאומיים (המשמשים לדירוג עולמי של מערכות חינוך) לא יצטמצמו רק לשאלוני ידע. החל מהסתיו הקרוב, יתבקשו הלומדים הנבחנים לפתור בעיה באמצעות עבודה שיתופית וירטואלית עם לומד אקראי אחר. כך תימדד עצם ההתמודדות עם הבעיה ואופן בניית שיתוף הפעולה עם החבר וירטואלי, ולא בהכרח התשובה הנכונה. מנהלי פיזה מאמינים שקיום של מבחן כזה יעודד מערכות לימוד לצייד את הלומדים במיומנויות הנדרשות בעולם הגלובלי ולא רק לבקש מהם להפגין ידע.
| |
|
|
|
|
|