אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 405, 26 ביולי 2015
מה קורה לנו במוח בזמן שצועקים עלינו?


"המורה צעק עלי" : מחקר טרי מציג איך המוח שלנו מגיב כשאנחנו שומעים צעקה. מתברר, שבזמן צעקה יש קולות מסוימים שכלל לא נשמעים בטון דיבור רגיל, והמוח שלנו מתוכנת להגיב אליהם כאל סכנה. בדיקת FMRI מראה שמעבר להפעלה חזקה של חיישני השמיעה שלנו, קולות הצעקה הייחודיים מפעילים אצלנו באופן אוטומטי את "מרכז הפחד של המוח" (האמיגדלה). במילים אחרות, הקולות הייחודיים שנשמעים רק בזמן צעקה, גורמים למוח שלנו לזהות את האירוע כאיום לכל דבר, ולהפעיל הגנות שעשויות להבטיח שרידות אך למנוע למידה מיטבית. אם נרצה ללמוד וללמד כמו שצריך, כדאי שנדבר ח-ל-ש
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
מבחני הערכה- הדור הבא. מבחני פיזה הבינלאומיים (המשמשים לדירוג עולמי של מערכות חינוך) לא יצטמצמו רק לשאלוני ידע. החל מהסתיו הקרוב, יתבקשו הלומדים הנבחנים לפתור בעיה באמצעות עבודה שיתופית וירטואלית עם לומד אקראי אחר. כך תימדד עצם ההתמודדות עם הבעיה ואופן בניית שיתוף הפעולה עם החבר וירטואלי, ולא בהכרח התשובה הנכונה. מנהלי פיזה מאמינים שקיום של מבחן כזה יעודד מערכות לימוד לצייד את הלומדים במיומנויות הנדרשות בעולם הגלובלי ולא רק לבקש מהם להפגין ידע.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון