14 ביולי 2019 // גיליון 585
קריאה בדפדפן >
4 דברים שכל מנהל חייב לדעת על אמפתיה
  אמפתיה היא היכולת לשים את עצמנו בנעליו של אחר, והיום היא נחשבת לדרישה לגיטימית ממנהלים ומנהיגים, אך לא לכולם זה בא בקלות.

העיתון INC קיבץ 4 דברים שכל מנהל חייב לדעת על אמפתיה כדי להכליל את התכונה הזו בהתנהגות היומיומית שלו:
  1. לא טיפוס אמפתי? זה משהו שאפשר ללמוד

    אמפתיה זה משהו שאפשר ללמוד והמחקר מדגיש שהאמונה שלנו בכך שניתן ללמוד את זה מסייעת לנו מאוד לסגל לעצמנו התנהגויות אמפתיות.

  2. אמפתיה זה מדבק

    ההשפעה של מנהל על התרבות הארגונית גבוהה מאוד, כשמנהל צועק על עובד שלו בישיבת עבודה בשל התנהגות לא נאותה, הוא יוצר, לאורך זמן, תרבות של פחד.

    אם הוא מגיב באמפתיה הוא מעצב תרבות שמניבה אמון והכלה. לכן, בתור מנהל, החכמה היא לא להטיף לאמפתיה אלא פשוט להיות אמפתי כדי להדביק את כולם ב"מחלה" החיובית הזו.

  3. לא מספיק להגיב באמפתיה - צריך לתקשר באמפתיה.

    מנהלים נוטים להחמיא לעצמם על כך שהגיבו באופן אמפתי למצוקה של עובד שלהם. אבל כדי להיות אמפתי לא מספיק להגיב נכון במצבים קיצוניים אלא לנהל תקשורת כזו כל הזמן. אחת הדרכים המומלצות היא לספר בגלוי על החסרונות שלך. כשעושים כך, מסמנים לסביבה שזה בסדר לא להיות בסדר, מה שכבר מביא לתקשורת אמפתית יותר.

  4. אמפתיה לא תמיד מתגמלת

    כאשר אנחנו מגיבים באמפתיה, אנחנו מצפים לחיזוק חיובי מיידי מהצד השני, אך לא תמיד זה קורה והצד השני לא תמיד מתמסר או מוקיר את האמפתיה שלנו, בטח אם הוא עסוק במצוקה שלו. חשוב לא להיבהל ולא להיכנע, להתמיד בהתנהגות הזו לאורך זמן ולא לחפש את ההוקרה בכל רגע ורגע.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
  תמונת השבוע  
   
  מנהיג טוב לא מנסה להיות הכי חכם בחדר.

כישלונות ארגוניים גדולים מתרחשים לעיתים רק בגלל מנהל שחשב שכל התשובות צריכות להיות אצלו.
 
 
הסופרת והמרצה ברידג'ט הייקינס ממליצה למנהלים לדאוג לא להיות האדם הכי חכם בחדר ולהשכיל לגייס אנשים שהם חכמים יותר מהמנהל בתחום אחד לפחות.

עובדים שחשים שהמנהל שלהם צריך תמיד להיות צודק נוטים, באופן טבעי, להיות מתוסכלים יותר וחסרי מוטיבציה וגם להתפתח פחות בקריירה.

ברגע שמנהל מבין שהתפקיד שלו הוא לא להיות בעל התשובות לכל דבר, מתחילים להתרחש דברים טובים בארגון. המנהל שואל יותר שאלות, לא נבהל מביקורת ומרחיב את הפרספקטיבה של הראייה שלו.

תכונה קריטית של מנהיג היא היכולת להודות שאין לך תשובות.

לא להיבהל להגיד "אני לא יודע" או "חסר לי מידע כדי לקבל החלטה" ולא להיבהל מלהגיד לעובדים שיגידו מה ההמלצה שלהם, פשוט בגלל שסומכים עליהם.

אגב, להיות אחד ש"יודע הכל" גם מעורר ניכור רגשי.

אף אחד לא באמת אוהב מישהו שתמיד יודע הכל.

דווקא הצגה של פגיעות מסוימת מייצרת מנהיגות מקרבת יותר ואותנטית יותר מול הצוותים.

מנהיגות כזו פותחת פתח לעובדים לתת משוב ולשתף רעיונות, משהו שעובדים מאוד אוהבים לעשות, אם הם מרגישים שיש אוזן קשבת בצד השני.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה