תשע שנות פעילות, מאות פרויקטים ועשרות עולמות תוכן מאפשרים ל- מתודיקה להיות מוקד של הצלחה.
שירותי הייעוץ שלנו, פיתוח התכנים הנרחב ושירותי טכנולוגיות הלמידה אפשרו לנו לאסוף מגוון סיפורי הצלחה, והנה חלק:

  •  
  •  
  •  

בנק דיסקונט - יעוץ אישי וליווי מנהל המכללה

מכללת "דיסקונט" בנתה לעצמה ב 2008-2009 חזון חדש, תכנית עסקית לפתרונות הלמידה תוך שימוש בכלים מתקדמים לאיתור צרכי הארגון.
ב 2009 פיתחה המכללה את הדרכים להיות הכי רלוונטית בבנק בדפוסי העבודה ובפרויקטי הדגל.
באותה השנה ניהלה מכללת דיסקונט את פרויקט קפסולות הלמידה שזכה להצלחה גדולה בבנק וזכה להכרה רבה בקהילת הלמידה העולמית.
הפרויקט נבחר להצגה בכנס ה ASTD ב 2010 והוצג בכנס הדרכה ובכנס משאבי אנוש ב 2009.
מתודיקה ייעצה למכללה בתהליך בניית הזהות החדשה, אפיינה ופיתחה את פרויקט הקפסולות ובכך הפכה את העקרונות העסקיים בניהול למידה לפרקטיקה של למידה אפקטיבית ממדרגה ראשונה.

מאיר בן בסט | מנהל מכללת דיסקונט | בנק דיסקונט

"גדעון זילר מעניק לי ליווי מקצועי בתפקידי כמנהל מכללת דיסקונט מאז יוני 2008. גדעון הוא מומחה הדרכה בעל שם עולמי ויועץ מקצועי ואישי מעולה. גדעון סייע לי לצעוד צעדים גדולים לעבר הגשמת החזון שלנו – ליצור מכללה שתוביל את הדרכת הבנקאות בישראל, שתסייע בהשגת היעדים העסקיים של הבנק ושתצטיין בחדשנות, בשירות ובחווית למידה יוצאת דופן.

יש בגדעון שילוב מופלא של ערכים אנושיים, תעוזה ומעוף וחברות תומכת. אולם מעל הכול – הוא ביצועיסט חסר פשרות.
הוא הצליח להדביק בערכים הללו גם את צוות העובדים של מתודיקה שבאמצעותו פרצנו דרך "הצטיינות – קפסולות למידה לשיפור ביצועים עסקיים" שהיה ספינת הדגל של מכללת דיסקונט ב 2009.
הפרויקט הוצג בשני כנסים מקצועיים בארץ ונבחר להצגה גם בכנס ASTD בארה"ב ב 2010."

תמיר גבעתי | מנהל תחום טכנולוגיות למידה | שירותי בריאות כללית

"בתהליך ייעוצי מהיר שביצענו ביחד עם מתודיקה נבנתה אסטרטגית הלמידה המתוקשבת בארגון.
מתוכה נגזרו מסמכי תשתית טכנולוגיים, ניהוליים והטמעתיים שגובו בעזרי עבודה ובהטמעה.
התהליך אפשר לארגון לחדד את הצרכים והמקומות בהם תחום הלמידה המתוקשבת יכול להביא תועלת עסקית, וייצר כלים ניהוליים היכולים להבטיח ביצוע מיטבי של פרויקט למידה. "

נעמה גונצ'רובסקי | Verint Systems Ltd | ACS SBU Knowledge Center

"אדם אינו יכול ללמוד את מה שהוא חושב שהוא כבר יודע" (אפיקטטוס) החטיבה שלנו בורינט מתנהלת בעולם פרויקטאלי. משמע, עולמות תוכן טכנולוגיים ברמת מורכבות גבוהה וקהלי יעד מגוונים מאוד מכל קצוות העולם.
שני מאפיינים אלו משתנים בתדירות גבוהה מאוד וקבוצת ההדרכה נדרשת לתת מענה מקצועי בזמן ובאיכות גבוהה. ללמידה והתמקצעות של המדריכים המרכיבים את קבוצתנו, הן במובן הידע והן במובן כישורי העברתו ללקוחות חיצוניים ופנימיים יש חשיבות מכרעת.
לחברת מתודיקה פנינו לטובת קורס רענון כישורי הדרכה תוך התמקדות בטיפול בהתנגדויות לומדים (עבור מדריכים/ות ותיקים/ות וחדשים/ות כאחד). לוח הזמנים שעמד לרשות כולנו היה צפוף ביותר.
מתודיקה ויועצת הלמידה יעל רגב נערכו במהירות הבזק ותפרו עבורנו קורס בן יומיים בו חזרנו כולנו אל היסודות. הקורס הותאם באופן מושלם לעולמות התוכן שלנו, לדגשים שהוגדרו על ידינו ולאתגרים איתם מתמודדים/ות המדריכים/ות שלנו יום-יום.
הצלחת הקורס בלתי מעורערת והיא נמדדה בקרב מדריכנו הן ביום שלאחר הקורס והן לאורך
שלושת החודשים העוקבים. הצלחת הקורס הובילה לבניית תכנית התמקצעות שנתית לכלל הקבוצה ובאחריות כל חבריה."

ליאת דן | רע"ן פיתוח ובקרת הדרכה | אגף הדרכה ופיתוח עובדים אל על

"גדולתו של קורס בעיני, היא בכלים שהוא מקנה באופן שניתן ליישמם לאורך זמן.
היום, כשנה וחצי מאז הסתיים, אני יכולה לומר שקורס ספירלה עשה זאת ובגדול!
לקורס ספירלה הגעתי ללא כל ידע או היכרות עם עולם ההדרכה, והוא היה מבחינתי טעימה איכותית, באופן שהותיר תיאבון ומוטיבציה גדולים לאין ערוך.
בזכות האיכות הבלתי מתפשרת של העומדים מאחוריו, ותוך הכוונה מתאימה בכל עת, למדתי עוד והצלחתי להביא את הארגון שלי לתפיסת הדרכה אחרת, ולראייה מיצוב תפקידי שלא היה קיים עד לפני כשנה!
בזכות התמיכה, השקיפות, שיתוף הידע והזמינות של משפחת מתודיקה הצלחתי לקדם ולמסד תהליכי הדרכה בארגון באופן חסר תקדים.
מה שנראה לי בלתי אפשרי עד לא מזמן, הפך להיות בר השגה וניתן למימוש.
תודה גדולה!"

אלעזר שפירא | מנהל הדרכה | ריטליקס ישראל

"כאשר נרשמתי לקורס פיתוח הדרכה במסגרת "ספירלה", עשיתי זאת מתוך תקווה להתמקצע ולשפר
את ביצועי בתחום פיתוח ההדרכה ולבסס אותם על התיאוריות והמודלים הקיימים בתחום.
כעת לאחר סיום הקורס אני יכול לומר בפה מלא כי המטרה הושגה!
במהלך הקורס רכשתי ידע תיאורטי רב עליו מתבסס תחום פיתוח ההדרכה בימים אלו,
כל המודולים הקיימים, כלי פיתוח, גישות שונות וכדו'.
בנוסף, ניתנה לי ההזדמנות ליישם פיתוח פרוייקט הדרכתי תוך הטמעת החומר הנלמד ובהנחיה צמודה.
מעל לכל זאת, זכיתי להכיר את צוות ההדרכה ב"ספירלה" – גדעון, יודפת וטלי, צוות מקצועי ומיומן
אשר ללא ספק ניתן לזקוף לזכותו את רמתו הגבוהה של הקורס.
בשורה תחתונה – ממליץ בחום!

רוזי הירש-קופלביץ' | מדריכה, מדור הדרכה וניהול ידע מחלקת פיתוח ארגוני והדרכה | חברת כאל

"הקורס היה מעניין ומקיף מאוד, כלל בתוכו תכנים רבים ולימד אותי המון על פיתוח למידה,
כיצד להתנסח בעת פיתוח למידה ורעיונות חדשים ללמידה בכלל.
בנוסף, במהלך הקורס הכרתי דמויות מעולם פיתוח הלמידה בארגונים אחרים, כיצד הם מתנהלים ומהם הרעיונות שעומדים מאחורי ההדרכה והלמידה בארגונים אלו.
חשוב לי לומר כי צוות המדריכים בקורס ביצע עבודה יסודית בעת הלימוד והמעבר על התכנים ובסיום הקורס נתבקשנו להכין פרוייקט ולהציגו בפני חברי הקבוצה.
אני בחרתי לכתוב תסריט ללומדה (משימה שאינה פשוטה כלל וכלל) ולהפיקה.
בסיום הצגת התוצרים קיבלנו משוב מקיף מהצוות, הכולל נקודות לשיפור ולשימור.
מקווה שניפגש שוב בעתיד,
תודה רבה"

מגי רחמני | פיתוח הדרכה, חברת SCD

" היתרון המשמעותי ביותר של הקורס הוא השילוב בין העברת ידע תיאורטי מקיף ועדכני, יחד עם הקניית כלים פרקטיים ומעשיים. התכנים רלוונטיים לכל מי שעוסק בפיתוח הדרכה ומצליח לחדש גם לוותיקים בתחום. שמחתי להשתתף בו ואני ממליצה עליו בחום לכל מי שמעוניין להתמקצע בתחום."

אודליה רייזס-פוני | מפתחת הדרכה, חברת כאל כרטיסי אשראי לישראל

"קורס מעניין אשר הקנה לי כלים לעבודה השוטפת בפיתוח הדרכה. הכרתי מודלים וטכניקות אותם אני מיישמת ביום- יום, נחשפתי לשיטות למידה מגוונות מארגונים אחרים. תודה רבה על חוויה מלמדת ומהנה."

Cal כרטיסי אשראי לישראל

מתודיקה אפיינה עשרות פתרונות למידה עבור חברת cal מאז 2004. במהלך השנים אופיינו קורסי הכשרה למגוון בעלי מקצועות, תהליכי למידה חוצי ארגון, תכני רגולציה והטמעת מערכות. תהליכי הלמידה בוצעו באמצעות פתרונות למידה פרונטאליים ומתוקשבים וכן באמצעות פתרונות למידה בסביבת עבודה, המקצרים את הלמידה הפרונטאלית ומגבירים את אפקטיביות הלמידה של העובדים.

לירז בן- נר | מנהלת מדור הדרכה וניהול ידע | Cal כרטיסי אשראי לישראל

"אם הייתי צריכה לסכם את הקשר עם אי לרנינג במשפט אחד- יחס אישי, מעורר השראה, גורם לצאת מהקופסה, מקצועי ומוביל לתוצאות.
חברת אי לרנינג מלווה אותנו מספר שנים בתהליכים ופרויקטים שונים:
הקמת תהליכי למידה בארגון, הבניית תחום פיתוח הלמידה, שיפור הכשרות לנציגי השירות,
לווי בהטמעת תרבות למידה לרבות למידה מתוקשבת, הפקת לומדות וערכות לימוד לנציגים עסקיים וכד'.
את גדעון פגשתי לפני 5 שנים והחיבור איתו מהרגע הראשון היה מדהים, הפרויקט הראשון של שיפור קורסי השירות הוביל אותנו לביצוע פרויקטים נוספים.
בדרכנו המשותפת ביצענו מס' רב של פרויקטים, לכל אורך הדרך היה לנו שותף תומך, שניתן לבצע איתו דיאלוג פתוח, חשיבה מקצועית תוך גיבוש פתרונות יצירתיים.
במהלך עבודתי עם אי לרנינג צברתי לא מעט ידע, נסיון וכלים שהובילו אותנו לבניית מערך למידה שתומך ביצועים ומוביל לתוצאות בארגון.
אין ספק שאי לרנינג גרמו לי להתאהב במקצוע שלי, להבין שתחום הלמידה מלא עניין ולגרום לארגון להכיר ולהבין את חשיבות תחום הלמידה וההתפתחות המקצועית.
לסיכום – ממליצה בחום !
תודה לגדעון וכל הצוות הנפלא טלי, יעל, רותם, עופר, עידו ...
על שניתנה לי הזדמנות להכיר אנשים מיוחדים שעם הזמן הפכו למשפחה אמיתית. "

פורטל הידע של "מגדל" – העתיד בשפה שכולם מבינים

פורטל הידע באתר מגדל, שאופיין ופותח על ידי חברת מתודיקה זכה בפרס Webi 2009 וזכה לסקירות תקשורת שהצביעו על יתרונותיו והכריזו עליו כטוב בישראל בתחומו ( בכלכליסט ,גלובס ובמעריב ) ואף מככב עד היום בפרסומות בטלוויזיה.
במסגרת הפרויקט לקחנו על עצמנו את האתגר האדיר שהתבקש ביישום פרקטי לחזון "חסכון פנסיוני בשפה שכולם מבינים". צוות הפרויקט אפיין את פתרון הלמידה הנדרש ופיתח עשרות פריטי למידה ויישומים טכנולוגיים באתר.

בנק "דיסקונט", פרויקט קפסולות למידה

פתרון קפסולות הלמידה של בנק "דיסקונט" נבחר להצגה בכנס ה ASTD היוקרתי ב 2010.
הפרויקט כלל שתי עונות שידור שבועיות של "סרטי ריאליטי", מלווים בעזרים תומכי עבודה, במבחן מתוקשב ובתהליך למידה חברתית בסניף, וזאת לצורך שיפור ביצועים עסקי מיידי.

חברת "סלקום", פרויקט קורס טכנאים

הצורך בשיפור מתמיד באיכות ומגוון המכשירים המשווקים ע"י "סלקום" מחד ורמת המורכבות של המכשירים מאידך, הצריכו רמת תיקון מתקדמת, הדורשת ידע רחב יותר של הטכנאים וזמן תיקון ארוך יותר.
מורכבות זו הולידה צורך בשינוי מבנה המעבדות ומעבר לתיקון מכשירים תוך 48 שעות וביצוע הכשרה לצורך עדכון והרחבת הידע של הטכנאים.
בתהליך מהיר ומתוכנן, פיתחנו מאות שעות הדרכה ותרגול, שאוגדו לקורס הכשרה מקיף ואחיד, לכלל הטכנאים בסלקום.
הפתרון כלל אפיון מדויק של מרכיבי התפקיד החדשים, מיפוי פערי הידע הקיימים ופיתוח סט של תוצרי למידה המשמשים הן כהכשרה לעובד חדש והן כרענון לעובד קיים. כך יכול הארגון לנצל תוצר הדרכתי אחד לכל צורך שיעלה בעתיד, מעבר להכשרות המסיביות של עובדים חדשים המתקיימות בתקופה זו.
הפתרון הגביר את השימוש במקורות מידע קיימים בארגון ככלי לימוד ועבודה, ושינה באופן משמעותי את היקפי התרגול וההתנסות קודם ליציאה לעבודה. פתרון זה שינה את תהליכי העבודה הקיימים לטובת הבטחת שיפור ביצועים.

אייל הלפרין | מנהל חטיבת תפעול ומכשירים | סלקום ישראל

"קורסי הטכנאים שפותחו ע"י חברת מתודיקה לטובת הכשרת טכנאי תיקון הטלפונים במערך המעבדות של סלקום עשו את ההבדל. ניתן לראות שזמן ההכשרה של הטכנאים התקצר משמעותית, שביעות רצונם מתהליך הקליטה לעבודה השתפר וחשוב מכל שביעות רצונם של המנהלים הקולטים את הטכנאים לעבודה עלתה פלאים. אין מה לומר, הדרכה שמפותחת בצורה נכונה עושה את ההבדל!!!"

רשת מכללות "עתיד" – הקמת פורטל למידה ארצי על ידי הצוות הטכנולוגי של מתודיקה

ב"עתיד", רשת מכללות בפריסה ארצית בה לומדים מעל 25,000 תלמידים כל שנה, נדרש פתרון להגברת אפקטיביות ובקרה של תהליכי למידה כלל ארציים. בתהליך ייעוצי גובשה פלטפורמה טכנולוגית – פורטל למידה ארצי.
כספק יחיד הלוקח אחריות מלאה על הפרויקט מקצה לקצה (one stop shop) סיפקנו לרשת המכללות שירותי אפיון, עיצוב והקמה של הפורטל וכן ייעוץ לגיבוש תהליכי עבודה, נהלים ותהליכי הטמעה ארגוניים. כיום נמצא הפורטל בפרישה מלאה בכל רשת המכללות, בשימוש הסגל ככלי להפצת למידה וניהול תהליכי למידה אפקטיביים ובשימוש התלמידים כבית לכל תהליכי הלמידה והבחינה עד לקבלת התואר.

דרור שרם | מנהל חטיבת פרויקטים | רשת מכללות עתיד

"את מתודיקה פגשתי במסגרת בחינת אפשרות לשילוב מערכת ניהול למידה במכללה. כבר מהפגישה הראשונה הורגש הקליק הבין אישי עם גדעון, עופר, מיכל, יעל וואדים והתרשמתי מהמקצועיות והנכונות להיות שותפים לדרך ולא רק ספקים.
בעבודה עם מתודיקה פגשתי מקצוענים בכל תפקיד שלקח חלק בפרויקט החל ממנהלת הפרויקט וכלה במתכנתים ואנשי ה QA.
המערכת שברשותי משמשת אותי בנאמנות ועשתה מהפכה אמיתית בארגון בכל נושא ניהול הלמידה וכניסה ללמידה מתוקשבת ואני יודע לאמר היום בוודאות שעשיתי את הבחירה הנכונה בחבירה לעשיה משותפת זו."

חברת "טבע" – הקמת מערכת ניהול למידה גלובלית

בחברת טבע, הקמנו מערכת ניהול למידה להפצת חומרי למידה מתוקשבים באתרי טבע ברחבי העולם. צוות הפרויקט מטעמנו ניתוח את דרישות הארגון ברמה המקומית והגלובלית, על בסיסן אופיינה מערכת להפצה, ניהול ובקרה של תהליכי למידה באתרי טבע ברחבי העולם. המערכת נבנתה בהתאמה מלאה לצרכיו היחודיים של הארגון, הן במישור האדמיניסטרטיבי וההדרכתי והן במישור הרגולטורי לצורך עמידה בדרישות רשויות הנאסדק.
מזה שלוש שנים משמשת המערכת בהצלחה 40,000 עובדים ב-15 שפות ברחבי העולם, בכל הדרגים: מנהלה ומטה, מנהלי הדרכה מקומיים וגלובליים, משאבי אנוש ועוד. המערכת, נמצאת בניהול משותף של מתודיקה ואנשי טבע בישראל ובעולם.

טל וייצר-כיהלי | Corporate Training and Management Development, Director | טבע – תעשיות פרמצבטיות

"המפגש שלי עם מתודיקה התחיל עם חששות והיסוסים. נכנסו לפרויקט גדול בטבע של פיתוח מערכת גלובלית לניהול ולמידה, פיתוח והפקה של לומדות במספר רב של שפות. הזמן שעמד לרשותנו היה קצר מאוד. ההתחלה... היתה לא פשוטה. נדרשנו ללמוד אחד את השני ואחד מהשני ולצמוח יחד עד לתוצאה הסופית – מערכת גלובלית פעילה.
על בסיס העבודה הראשונה עם מתודיקה, הוספנו נדבכים ופרוייקטים נוספים.
אני מרגישה שיש לי שותף תומך בתהליכים קיימים וגורם מייעץ בכל הקשור לפיתוח תוצרים חדשים.
הדיאלוג עם מתודיקה הוא תמיד נעים, משתף ומקצועי."

תמיר גבעתי | מנהל תחום טכנולוגיות למידה | שירותי בריאות כללית

"בתהליך ייעוצי מהיר שביצענו ביחד עם מתודיקה נבנתה אסטרטגית הלמידה המתוקשבת בארגון.
מתוכה נגזרו מסמכי תשתית טכנולוגיים, ניהוליים והטמעתיים שגובו בעזרי עבודה ובהטמעה.
התהליך אפשר לארגון לחדד את הצרכים והמקומות בהם תחום הלמידה המתוקשבת יכול להביא תועלת עסקית וייצר כלים ניהוליים היכולים להבטיח ביצוע מיטבי של פרויקט למידה."

ג'אז ורשינין | מנהל מחלקת פיתוח למידה | בזק בינלאומי

"טלי גזית מחברת מתודיקה, מלווה אותנו כשנה בהקמת מערך פיתוח למידה ובניית אסטרטגיה לכניסת הארגון לעולם המתוקשב, תוך התחשבות בתרבות הארגונית. המהלכים כוללים תמיכה בשינוי מבני עמוק במערך ההדרכה, הכשרה והכוונה של צוות ההדרכה. ניסיונה של טלי והבנתה במגוון התחומים הקשורים לעולמות ההדרכה, פיתוח הלמידה והניהול, אפשרו לרקום פתרונות המותאמים לצרכים הייחודים לארגון ופרק זמן קצר ביותר."

חברת פרטנר תקשורת – הטמעת מערכת WIKI בחטיבת ה IT

אלון ממלוק | מנהל מחלקת פיתוח הדרכה

"במהלך השנה האחרונה הטמענו מערכת WIKI בחט' ה-IT בפרטנר. אתגר ההטמעה היה משמעותי, הן בהיבט השיווקי- כיצד לשכנע את מומחי הידע הרבים בחטיבה לשתף במידע ולהתיישב לכתוב פריטי מידע מפורטים והן בהיבט המקצועי- לא התנסינו בעבר בהטמעת מערכת דומה וה-benchmark הקצר שערכנו, הצביע על כך שאין כמעט ארגונים בסדר הגודל של פרטנר, שהתנסו בהטמעה דומה.
מהיכרות מוקדמת עם חברת מתודיקה, ידענו שנוכל לקבל מידע על עולם ה-WIKI ולהיעזר בנסיון העשיר באינספור פעילויות הטמעה מורכבות. אורלי שליו וגדעון זילר ליוו אותנו לאורך כל הפרויקט שהוכתר בהצלחה בארגון. במסגרת העבודה המשותפת קיבלנו כלים ורעיונות יצירתיים להטמעת המערכת בארגון. כמו כן, נעזרנו בייעוץ ממוקד למנהלים, באותם מקומות בהם נדרשה התערבותם, אשר סייעה בהטמעה אפקטיבית.
העבודה המשותפת על הפרויקט הייתה מקצועית ומהנה ותרמה רבות הן להשגת יעדי ההטמעה והן ללמידה הארגונית בעולם חדש זה. תודה!".

מערכת קומפוסיקה בחברת פלאפון תקשורת.

ערן גל | מנהל תחום למידה מתוקשבת וטכנולוגיות הדרכה | אגף הדרכה

"תחום למידה מתוקשבת בפלאפון תקשורת עושה שימוש במערכת זה 4 שנים ויותר. כיום מרבית מהלכי הלמידה לעובדים וותיקים וכן נושאים מסוימים בקורסי ההכשרה מועברים באמצעות לומדות שפותחו ועדיין מפותחות בקומפוסיקה. בפלאפון מפותחות יחידות הלימוד עבור מגוון קהלים וצרכים. המערכת משמשת מספר בעלי תפקיד באגף הדרכה: מפתחי למידה מתוקשבת, גרפיקאים, ר"ת פיתוח הדרכה ומנהלות המתקפות את התכנים בשלבים שונים של הפיתוח. למערכת התכונות החיוביות הבאות:
  1. ממשק משתמש נוח ופשוט. חלוקה לדפים המאפשרת עדכון קל ומהיר בהתאם לצורך.
  2. אפשרויות תקשורת בין ממשקים שונים תוך כדי פיתוח על גבי פריט הלמידה עצמו.
  3. מגוון משחקים מוכנים מראש וברי התאמה בדקות."